Förebilder och stjärnglans

publicerat i Allmänt;
Jo, jag såg lite av Nobellfesten (banketten). Pompa och ståt är inte min grej men visst är det tjusigt med den vackra dukningen och alla vackra kläder. Sara Danius "stack ut" med sin rosa kreation. Hi hi! What a Queen! ;-) 

Och
Säga vad man vill om kronprinsessan Victoria men nog är hon en förebild när hon återanvänder sin mammas klänning. Hennes sätt att ta ansvar för miljön. Liksom vår kulturminister Alice Bah  Kuhnke  som bar en klänning, ett lapptäcke av second hand-gåvor! 

Jag lyssnar gärna på talen. Blir så fascinerad av dessa fantastiska människors uppfinningar och gärningar! Vad de gör för mänskligheten. 

Annie var också där...
Den där Annie..många och även jag har beundrat henne för att hon står rakryggad även när det stormar...men när allt är kaos måste man till slut våga böja sig lite...men nej, inte Annie..

(null)
Ännu en grå och regnig dag, blandat med blötsnö...

Idag berättade polisen om utredningen kring det ofattbara som hände i Bjärred i januari i år. Om familjen som hittades döda i sitt hem. Självmord. Det går inte att ta in sådana här tragedier känner jag. För många "varför" och för många "hur kunde det ske?" Föräldrarnas brev förklarar "varför" men ändå...
Tankarna går nu till alla runt omkring familjen...

(null)

I kväll ser jag på "Det sitter i väggarna". Favvoprogram. :-) Idag från en gammal gård i Hälsingland. Spännande. 

Stjärnglans och änglakraft
❤️

Taggar: #stjärnglans#förebilder#grått;

Kommentera inlägget här :