Min enda längtan

publicerat i Allmänt;
Men oj, december är du redan här :-)
Var är ljusslingorna??? Lugn, de ligger hoptrasslade någonstans...? :-)

******

Ibland blir det lite förvirrande med alla dessa budskap som ständigt upplyser en om hur man ska leva. 

"Lev för dagen." "Fånga dagen." "Var i nuet". 

Men: 
"Gör din egen bucket list." "Få kontroll på din dag". "Planering är ordet".

"Du är inte på väg någonstans". "Var tacksam och uppskatta det du har".

Men:
"Sätt upp mål för din dag, ditt liv". "Förverkliga dina drömmar nu!" "Du har bara ett liv, lev det nu."

"Var i ditt flow" "Bara lev i det som är".

Men:
"Begränsa dig inte". "Våga gå ur din comfortzon".


Det är som om man ska stanna upp samtidigt som man måste skynda på...herregud! "Har du inte upplevt det och det så har du inte levt." Men...

Suck...

En sak är säker, man ska aldrig vara helt nöjd...med sitt liv, sin kropp, sitt jobb, sitt hem, sina val, sina förhållanden...
För det vill inte de som tjänar pengar på din missnöjdhet...

Jag minns att jag svarade på en sån där fråga "om vad som är mina drömmars mål"...att jag nått mina drömmars mål, att jag är nöjd med hur jag har det....
Oj, oj, oj...fel svar! Det var som om man svarade så så hade man slutat leva..."sitta där och vara nöjd med sitt liv, så oförskämt!" ;-) 

Om livet skaver någonstans, gör något åt det. Om du vill. Och kan. 

Fundera på: vilka är mina egna krav på mig och mitt liv och vilka krav kommer utifrån? 

Så gör jag när det känns tungt. Men jag är ju ingen "livscoach" ;-) 

Tänk om alla barn fick lära sig att de är älskade precis som de är...att alla människor är värdefulla...att slippa jämförelse...att deras väg är deras väg...tänk vilka fridfulla vuxna som skulle vandra här på jorden...
Förenkling kanske? Nja, kärlek är den bästa byggstenen...

(null)

Älska Mig
Text:Marie Nilsson Lind Musik: Benny Andersson

Se mig för här är jag
låt mig få komma nära
till era hjärtan så som den jag är den jag försöker vara
ge mig min morgondag
min enda önskan nu och här älska mig för den jag är
Se fjärilsvinges slag i alla himlar fara
se alla ögon
blinka stjärneljus
låt livet komma nära
se mig för här är jag
min enda längtan nu och här älska mig för den jag är
<3

Inget fel med att ha drömmar. Inget fel med att vara nöjd med sitt liv. Vi är lika, men olika. <3

Själv kämpar jag med något som gör väldigt ont i själen. Så glättiga budskap tar inte på mig. Jag är inte ensam i min kamp och jag är inte ensam om att kämpa. 

Du är Värdefull precis som du är!
❤️

Kommentera inlägget här :