Avskavd och lite rostig

publicerat i Allmänt;
(null)
17 februari 

På dagen ett år sedan, åkte jag till Gotland. För att "fylla år". Några härliga dagar tillsammans med maken och andra underbara människor på den sagolika ön. Mitt andra hem på jorden. <3

Jo, jag "fyller" i år också. Lite stillsammare. Det är bra det också. Det är så jag vill ha det. :-) 

Du vet: "Fyll inte livet med år, fyll åren med liv." Jo, jo...

Jag har gråtit floder och skrattat mig fördärvad
Djupdykt och satsat högt
Jag har misslyckats och börjat om
Jag har stängt dörrar och öppnat nya
Skadats och läkt
Saknat och hittat
Misströstat och hoppats
Jag har skakat av rädsla och jag har samlat mod
Jag har gått vilse och hittat hem
Jag har förlorat och jag har vunnit
Gjort rätt och gjort fel
Givit mig iväg och stannat kvar
Förivrat mig och tänkt efter
Sagt nej och sagt ja
Älskat och hatat
Förlåtit men aldrig glömt
Jag har svikit och blivit sviken
Återförenats och enats
Jag har drömt och vaknat
Bönat och bett och hotat och mutat
Levt i mörker och i ljus
Och jag har rest mig upp igen, om och om igen
Herre Gud! Jag har levt ett liv
Och jag lever ännu
Avskavd och lite rostig
Men jag lever
<3
(Jag kan ha lagt upp denna här i bloggen förut men i så fall är den en "repris") ;-)
(null)
Februari 2017

Grattis underbara skidtjejer till Silvret idag!!! Wow!!!

Och Gott Nytt År önskar vi Kina! 2018 är Hundens År! :-) 
(null)

Efter dagens promenad kommer hunden in med stora snöbollar på tassar och fanor...då förstår du vad vi har för väder här...;-) 

(null)

 Jag har tills nu inte nämnt något om skolskjutningen i USA. Saknar ord. Och blir så hm hm förbannad på deras vapenlagar. Och på den där Trump. :-( 

(null)
Har "pillat" lite på tavlan från igår. Förtydligat de väsen som vill komma fram där ;-) 

Maken och jag har "pysslat" lite idag. Dvs försökt vika en ny sorts kartong som vi ska ha i jobbet. Det var inte så lätt...jodå, det fanns bruksanvisning...men alltså...vrida så...nej, så!...fel...suck... hi hi! Till slut så lyckades jag få till det! "Bra!", sa maken, "hur gjorde du?"..."Jag vet inte", svarade jag, "det bara blev liksom"...:-D 

(null)

Kärleksljus
❤️

Taggar: #vikakartong#avskavd#rostig#silver#tavlan#livet;

Kommentera inlägget här :