Bida tiden och gå inte på pumpen!

publicerat i Allmänt;
(null)
Det där med snömössa på är vår tunna som vi brukar elda i....En gammal soptunna så det är inte någon liten tunna...

Har kodat SMHI:s kryptiska språk: 
"Snöbyar"= ihållande snöfall
"Snöfall"= snökanon

Den som tycker att det är trevligt med "lite snö" får gärna komma hit och skotta ;-) Börjar känna oss som "torpet som Gud glömde bort"...;-)

När jag nu är i den stämningen delar jag denna dikt som passar väldigt bra in nu:
(null)
Eller hur? ;-)

"Snart nog lunderna knoppas"...? Okey...

(null)
Ungefär så...;-)

Visst är det här ett positivt inlägg! Hi hi...det blir lätt så här för mig när jag känner att jag är mer än vanligt insnöad.  :-D


(null)
Ljuset finns där. Idag gick solen upp 06.58 och den går ner 17.12...
(null)
Och snart börjar Sommartiden...

"Bida, bida, människobröst..."
(null)

(null)
Och det snöar ännu...
(null)
...och pumpen försvinner alltmer...det blir väl snart som min svåger så skämtsamt sa: "snart får ni akta er så att ni inte går på pumpen" :-D 
Den var bra! ;-)

Var rädd om Dig i halka, kyla, snöoväder! Det är vinter i hela landet nu. 
Sänder Dig
Kärleksljus 
❤️

Taggar: #gåintepåpumpen#bidatiden#torpetsomgudglömde;

Kommentera inlägget här :