Drömtydning, snökanon och plötsligt förstod jag

publicerat i Allmänt;
Här ska det inte snöa förrän till kvällen, så varför denna snökanon? Det räcker nu! Tack! Ute i torpet är t o m gamla vattenpumpen översnöad! 

(null)
Vi har vår egen gardindesign här...;-) Nästan varenda dag har hunden tagit sin svängom...;-)

Det finns ett återkommande tema i mina drömmar: när jag ska lämna ett ställe hittar jag inte mina skor/stövlar...jag letar och letar...ofta resulterar det i att jag får gå därifrån barfota. I natt hittade jag bara ena skon....
Ställena jag är på i drömmen är ofta skolor eller vårdhem. Vilket ju är naturligt att drömma om när man som jag jobbat inom vård, skola och omsorg. Har dessutom bott på internat. Människorna är ofta ett "hopkok" av gamla kollegor, vänner och barndomskamrater. Tidigare letade jag nycklar till skåp, nu letar jag skor...;-)

Jag har min egen alldeles privata tydning av dessa drömmar. :-) Helt klart är väl att jag håller på att lämna gammalt bakom mig för att gå in i något nytt. Och om man vill kan man ju tyda det till att jag har en fot (sko) kvar i det gamla ännu...;-) 
Kanske hittar en prins min sko och letar upp mig! Vad jag nu ska med en prins till! Jag har ju redan min prins och vill inte ha någon annan! Fniss...
(null)
Mina allra första skor behöver jag inte leta efter, de stannar så snällt i skåpet bland böckerna :-)

(null)
När jag idag dammade tittade jag lite särskilt på den här tavlan som jag målade 2013 efter min svåra sjukdom. Har aldrig riktigt förstått mig på den...tills nu...Nu talar den så tydligt till mig...Plötsligt förstår jag tecknen, symbolerna...det känns bra <3

Och så är det Mellotider igen. Det där spektaklet som bara "mellonördar" ser på men som alla har åsikter om. Framförallt de som påstår sig "aldrig titta"...;-) Skönt att vi är fria att välja själva! :-)

(null)
Älskar den här varma färgen <3

Allt gott önskar jag Dig!
Tack för att du ville läsa!
Kärleksljus
❤️

Taggar: #drömmar#snökanon#mello#plötsligförstodjag;

Kommentera inlägget här :