Kärleken och sanningen

publicerat i Allmänt;
När jag var liten och läste i mammas Svensk Damtidning tyckte jag att prins Henrik av Danmark helt klart var den "snyggaste" av alla kungligheterna. Men jag förstod inte riktigt varför han var gift med Margrethe, för hon var ju inte "så snygg"...vilken krass uppfattning jag måtte haft om kärlek på den tiden ;-))

Tiden går och även prinsar blir gamla farbröder, gråhåriga och plufsiga. En gör konstiga uttalande för att han är dement. Och så går de ur tiden. Vila i frid, prins Henrik. 

(null)
Mina hjärtan <3
(null)
Och ännu flera hjärtan...

Att många av oss + media, är väldigt snara på att "döma" är den senaste händelsen med mannen som hade flera miljoner i sedlar på sig ett klart bevis på. Han haffades när han tiggde pengar till en tågbiljett i Uppsala. Och genast var han en "tiggare", en invandrare. I kommentarer slog folk sig för bröstet och talade om hur duktiga de var som minsann aldrig gav pengar till tiggare för de visste ju "hur såna var". Hatet på hatsidorna svämmade nästan över. Och så visar det sig att mannen är varken tiggare eller invandrare...

Det är alla hjärtans dag. Alla har vi väl någon eller något som vårt hjärta klappar för. Och framför allt så klappar det ju för vår egen skull. För livet. <3

Jag är däckad idag. Jag har fått makens avlagda förkylning :-(
När han hade den gick det värsta snabbt över. Hoppas på det för min del också. :-)

Kärleksljus
❤️

Taggar: #kärleken#sanningen#prinsar#hjärtan;

Kommentera inlägget här :