Snöhjärta och Trädfolket

publicerat i Allmänt;
(null)
Ett hjärta av snö - ett snöhjärta. Jag får syn på det när jag återkommer till gården efter en liten promenad. Lite tjurig var jag. Över att det snöar idag också, fast att det inte skulle göra det enligt prognosen. Att vinden var väldigt kall det var precis som de sagt. Ett plus var att solen lyckades titta fram då och då. 
Tacksam att vägarna är plogade. Vallarna är enorma! Såg inga rådjur nere på sjön idag. Det brukar annars vara en skara på ca 10 djur där. 
(null)

Jag vet att vintern är vacker och jag gläds åt alla sportlovsfirare. Men jag är uppriktigt trött på att det fylls på med snö hela tiden...
Läser om masskrockar, kaos och bandvagnar både söderut och norrut och hoppas att allt går bra för mina kära som är ute på vägarna. 
(null)
Vinterland

28 februari. 32 år sedan Olof Palme mördades. Vad hände egentligen? Ingen som vet? Jo, "någon" vet...

Städar idag. Och förbereder lite inför helgen. Trumman och jag ska på äventyr igen. :-) 
(null)


Adjö februari! Nu tänker vi gå in i vårmånaden mars! :-) 
(null)

Jag tror faktiskt att tavlan är färdig nu. Den hade "arbetsnamnet" Trädfolket...och ja, den får nog heta så :-) Ett besök hos Trädfolket:
(null)


Var rädd om Dig! 
Kärleksljus
❤️

Taggar: #snöhjärta#kaos#trädfolket;

Kommentera inlägget här :