Tänka positivt

publicerat i Allmänt;
(null)
Ute yr snön ner...igen...

Okey, jag prövar på att tänka så där positivt som man ska göra enligt glättigt utformade budskap. Det funkar dåligt kan jag säga. 
Och ja, jo, jag vet, jag kan inte ändra vädret, jag kan bara ändra min egen inställning...
Men, ärligt talat, ibland kan man väl få "sura" lite också? Gnälla, lite...?? Nä, nä, men just, ja...det hjälper ju inte...nä,men precis...;-) 
Och så hör jag den där rösten: "det kunde vara värre, tänk på det"....jo, visst, det kan alltid vara värre....

Dessutom dyker hurtfriskarrösten upp: "det finns inget dåligt väder, det finns bara dåliga kläder!" 
Mmmm...jag har varit ute, klädd i anpassade kläder...spårande mig fram med snö yrande i ögonen...härligt! Nä..

Och det finns ännu en röst: psykologrösten: "men är det verkligen vädret du surar för, är det inte något annat, något djupt inom dig, som är det egentliga felet?"
Suck...

Egentliga felet är inte vädret i sig, det är att JAG VILL INTE HA MER SNÖ NU!"
;-) 

Aha...;-) 

Nu något annat. Något roligt. Ett Guld till!!! Skräll igen!!! Tack!!! <3
(null)
Glädje och stolthet :-)

Den blå tavlan fortsätter "att bli till". Tror att det är en uggla av någon märklig sort som vill vara med däruppe till höger. ;-) 
(null)

Önskar Dig en finfin helg!
Kärleksljus
❤️
(null)

Taggar: #snöigen#skrälligen#guldigen#tänkapositivt;

Kommentera inlägget här :