Tulpaner och Vänskap

publicerat i Allmänt;
Så var det dags igen! TULPANENS DAG! Underbara, vackra, glädjespridande Tulpanen. Hoppet och försmaken. Den kommer en Vår!
Skönt att tänka på en sån här kall och väldigt blåsig vinterdag <3
(null)
❤️

Idag tänker jag på vänskapsband. Att knyta vänskapsband. Några knyter vi band med för evigt, andra bara för en tid. Vissa blir starkare med åren, andra tynar liksom bort. En del återknyter man. Andra löser man upp. 

2013 började jag måla en liten tavla. Kände att den visade ett vänskapsband och jag kände direkt att det handlade om en viss vän. Den kom i skymundan länge, låg liksom och "mognade till sig" ;-) Den ville inte bli färdig förrän nu. Och nu är den på väg till min vän...hoppas hon gillar den.  (null)
Det kommer nog att bli fler vänskapstavlor i fortsättningen. Om jag orkar och får inspiration. Det är ju så många som jag, tack och lov, fått äran att knyta vänskapsband med. <3

Det är väl med vänskap som med kärlek, man måste vårda den. Vattna den. Så att den inte tynar bort...:-) 

(null)

Det kommer en Vår...

Var rädd om Dig! Du är värdefull! 
Hoppfullheter
❤️

Taggar: #tulpaner#vänskapsband#detkommerenvår;

Kommentera inlägget här :