Hjärndimma ger motion

publicerat i Allmänt;
Det var den 22 juli igår. Minnet av denna speciella dag föll i glömskans hav i gårdagens inlägg. 22 juli. Dagen vi aldrig får glömma. Offren på Utöya...det fruktansvärda brottet...och vilken ideologi som låg bakom...gärningsmannen är inte enda förövaren...de högerextrema krafterna....är orsaken...och idag hotar dessa de överlevande...
77 människor dog, de flesta barn eller unga vuxna. De mördades eftersom de var socialdemokrater...det värsta terrordådet i Nordens historia...
Demokratin är hotad, vi måste kämpa för den. För vad är alternativet? 

Värmen ligger kvar. På vissa ställen ska det bli ännu varmare. Här är det fuktig och klibbig värme. 
Extremvärmen i juli är historisk. Den varmaste på 260 år, alltså så länge som SMHI har mätt. 

Vår gräsmatta består inte av gräs utan av utsprida ängsliga små blommor och marken är sönderbränd. Och risken för brand är nu ännu större. Extremt stor. 

Ett minne dök upp: Tidig maj, Gotland. Varmt och soligt och torrt. Vi njöt. Och med tanke på vissa tidigare somrar så sa vi till varandra: "Tänk om det här är sommaren och resten blir urdålig?" Men jag sa också: "Tänk om hela sommaren blir så här solig, varm och torr?"...
(null)
Väldoftande Lavendeln trivs i värmen.
(null)
Och vår Clematis har fått knoppar.

Hjärndimma har jag idag vilket ger mig motion. För det man inte har i huvudet får man ha i benen, eller hur? ;-)
"Men jag skulle ju hämta den och sen gå upp på övervåningen."
"Varför tog jag inte med mig den på en gång?"
"Men, vad var det jag skulle göra här?"
"Det var inte det här skåpet jag skulle öppna, det var skåpet i andra stugan"
Osv...

I kväll kommer söner och barnbarn som stannar under veckan, i morgon är det dags att åka på begravning. Borde tvätta. Jobb finns det också att göra. 
Nästa vecka kommer mamma. 

Jag vill ha REGN!!!

Hoppfullheter
❤️

Taggar: #hjärndimmagermotion#utöya#detvialdrigfårglömma#demokrati#torka#clematisochlavendel;

Kommentera inlägget här :