Vill dansa i regn

publicerat i Allmänt;
Onsdag kväll:
Jag har trummat en stund ute i sena kvällen. Jag och den nya trumman har ännu inte hittat våra vibrationer men jag trummar ändå. För regn och svalka. Sakta lägger sig dimman över marken. Det doftar gott av fukt. Det går att andas. Alldeles stilla och tyst är det. Jag trummar lite till. 
När det är dags att sova står jag och tittar ut genom det öppna fönstret. Tänker på de människor, inte långt härifrån, som måste fly sina hem ikväll...
Drar ner rullgardinen och hoppas inom mig att dessa människor snart kan flytta tillbaka till sina hem...

(null)
Kl 21.46 är det fortfarande ljust och på himlen flyger "något" fram. ;-) Du ser vad du ser, jag ser vad jag ser ;-)

Media är full av jakt på syndabockar. Koncentrerar sig på det som inte fungerar istället för det som faktiskt fungerar. Och all denna hjälp vi får från andra länder och alla härliga frivilliga som ställer upp!
(null)
Och så alla dessa självutnämnda experter...

En helikopter flyger över här. Försvinner norröver. Jag ber en bön: må vi vara förskonade från elden...

19 juli. Sara har namnsdag. Så börjar "fruntimmersveckan". Lite tillbaka i tiden sa man att den veckan var regnig...knappast aktuellt i år...dessvärre...

Ute påminns jag om infernot där uppe i Ljusdal, rökdoften ligger tung över gården...

Jagar ut den femtioelfte getingen från rummet...är det inte det ena så är det det andra...suck...hunden flämtar...ännu en dag att genomleva...
På något sätt känns allt så overkligt, men det är en grym verklighet...
Vill sova och vakna till en normal sommardag...med sol, lagom varmt och varför inte regn..

Orkar inte med andra nyheter just nu. Jo, förresten, en nyhet som gör mig glad: Kroatiens fotbollslag fick 242 miljoner kronor för sin andraplats i VM. De skänker hela summan till en välgörenhetsorganisation för barn i Kroatien! <3 Det finns godhet! Det finns kärlek <3
(null)
Krasse <3

Jag vill dansa i regn. Det är en önskan och en dröm just nu. 
Kära Moder Jord, vi måste kämpa ett tag till...

Jag försöker vara hoppfull...

Kärleksljus
❤️

Taggar: #villdansairegn#rökdoft#hjälpfrånandraländer#detsomfungerar#kroatienslandslag#skänkervinsten#hoppfull;

Kommentera inlägget här :