När Sverige brinner

publicerat i Allmänt;
Allt är stilla i julinatten. Och tyst. Och väldigt varmt. Hur ska jag kunna sova i denna värme? 
Var så skönt och svalkande att ta ett kvällsdopp. Så fort jag kom upp på stranden var jag lika varm igen. Klockan 19.30 på kvällen. 
(null)
Plask! 

Försöker trumma lite. Funkar dåligt. Det är inte trummans fel. Det är jag som är ur takt, ur balans, ur funktion...

I morgon, fredag, åker jag åter ut i Dalaskogen och "kursar"...

Fredag: 
Somnade sent omsider. Vaknar och konstaterar att myggor har festat på mitt blod i natt. Det kliar! 
Lite av morgonfukten ligger kvar. En stund. Öppnar upp i växthuset. Kämpande växter och några som är på väg att lägga av. Det är en stilla morgon. Frukost och vila den värkande kroppen. "Hur ska jag orka?" Är meningen som ekar i mitt huvud. 

En blick i nyheterna. Skogsbrand inte långt härifrån. Oron sprider sig som en våg i min kropp. Läser uppdatering: "denna brand är under kontroll"...tack!

Läser om de drabbade människorna. Det är tragedier och personliga katastrofer...och det är människor som ställer upp med allt de kan för att hjälpa och underlätta...och så är det bedrövliga politiker som klagar och försöker vinna politiska poäng i denna katastrof...det är så sjukt! 

Det blåser lite nu och dyker upp några moln. 

Blir troligen inget inlägg i morgon, eller så blir det det...;-)

Jag önskar Dig en skön helg. Var rädd om Dig i värmen. 

NAMASTE 
❤️

Taggar: #närsverigebrinner#julinatten#kvällsdopp#hurskajagorka#kurs;

Kommentera inlägget här :