Nostalgi, vindar och gudinnor

publicerat i Allmänt;
(null)

Några av er, kära läsare, kanske känner igen läseboken på bilden. Från andra klass. Det är en viss känsla att bläddra i den...så bekant trots åren som gått. :-) Bl a innehåller den dikten på bilden. Lite gammaldags språk för dagens barn förstås men jag minns att jag tyckte om boken. 
Inget namn står i boken och varken maken eller jag känns vid den eftersom det är "klotter med krita" i den...hm...hur har den hamnat här? ;-)



Min farbror fick syn på mitt Gudinnesmycke  på festen  i lördags och undrade "tror du på sånt?"
Vi blev avbrutna så jag hann inte svara men om jag hunnit skulle jag svarat: "Jag behöver inte tro men jag upplever och så försöker jag ha tilltro till mina upplevelser".

Vi har samma syn på tro, kyrka och religion min farbror och jag men vad han skulle tyckt om mitt svar, det vet jag inte. Det får vi ta upp när vi träffas på Gotland i augusti. :-)
(null)
Här är en annan gudinna eller madonna om man hellre vill kalla henne det. Hon skiftar i färg efter solljuset. <3

I vår trädgård blir det inga hallon i år...tyvärr...dels tog vintern hårt på buskarna, dels har det varit för torrt för att bli några bär. Det känns sorgligt. 

Det blåser kraftigt igen. Det får gärna blåsa men helst bara en svag, svalkande vind. För min del. :-) (så kan "vindarnas kung" göra mig glad som det står i dikten ovan)

Många talgoxar flyger omkring här. Det syns att en del av dem är unga. Så söta. :-)

Om morgondagen vet vi inget..jo, förresten det är ju fotboll! Ödesmatch...huvaligen så spännande! ;-))

Hoppfullheter
❤️


Taggar: #nostalgi#vindarnaskonung#gudinnor#tro#tillit#upplevelser;

Kommentera inlägget här :