Torka och Solsång

publicerat i Allmänt;
Jag unnar alla en solig, varm och skön semester. Självklart! Det behöver vi inför stundande årstider. 
Men jag börjar på allvar bli orolig för torkan. Handen på hjärtat: vi behöver regn! Drömmen vore soliga dagar och regniga nätter förstås, men det skulle börjat för längesen. Nu nödslaktas djur, vattenbrist och det brinner i skogarna. Moder Jord suktar efter vatten. Det måste finnas balans för att allt ska fungera. 


Vaknar av solstrålar
Skönt
Ännu en varm dag

Fötter mot torrt gräs
Knastrar
Inget regn idag

Vägen dammar
Dammoln
Vattna ikväll igen

Fjärilen söker vatten
Törst
Bären torkar bort

Torra löv rasslar 
Blåst
Varm vind

Försöker känna glädje
Oro
När kommer regnet? 


Är jag för pessimistisk? ;-) Då är jag det...;-) 

Nu till något vackert:


Jag har en vacker bok som heter "Franciskus av Assisi Solsång" med vackra bilder av Veronica Leo.

Franciskus var en munk som levde i den vackra italienska staden Assisi på 1200-talet. Jag har berättat om honom tidigare och om min resa till Assisi. 
Och vad är det nu för intressant med honom då? Oj, det finns mycket att berätta men inte nu. Bilderna i den här boken fascinerar mig, de är så fina. Vill dela dessa med er. Solsången är en lovsång till skapelsen. 
(null)
Broder Sol
(null)
Syster Måne
(null)
Broder Vinden
(null)
Broder Eld (valde denna bild, själva broder eld var för "eldig"...;-)
(null)
Syster Vatten
(null)
Syster Moder Jord
(null)
Syster Den Kroppsliga Döden

(Det här var bara några bilder ur den här boken. )

Balans. Alla elementen. Balans. 

Tips: lyssna på Katarina Wennstams sommarprat, från igår. Mycket bra! 

Nu tänker jag varken tänka på väder och klimat och inte uppröras av bilder från Almedalen i ett par timmar. Nu ska jag se på fotboll! Men hjälp, så spännande...mina franska nerver...help!  Heja Sverige!!!!!! 

Var lugn! Det blir inget fotbollsreferat från mig denna gång. Hi hi :-)
Nu återstår bara ett stort fång:
Hoppfullheter
❤️





Taggar: #torka#solsång#systervatten#vackrabilder##hejasverige;

Kommentera inlägget här :