Frånkopplad och avkopplad

publicerat i Allmänt;
Strömavbrott. 
Planerat.
I torpet innebär det, förutom det "vanliga" att man inte har tillgång till vatten och inte kan spola i toaletten. Inte ringa. 

Jag är alltså frånkopplad ;-)
Liks bra att vara avkopplad då...? ;-)

Det blir väldigt tyst. 
Men vem stängde av fågelkvittret? 

Jag går ner till bryggan. Andfamiljen kommer direkt simmande emot mig. Ungarna har växt till sig men är ännu lite fjuniga. Självklart blir de lite besvikna på mig. "Förlåt, jag har inget med mig till er"...
(null)

(null)
Men hallå där, jag skulle ju plåta den vackra näckrosen!  :-D

Nere vid bryggan kan jag få kontakt med yttervärlden ;-) Via sms.

Klockan blir 13.06...ännu ingen ström...
Tänk vad man kan längta efter de vanliga ljuden, som kylskåpets brummande t ex ;-) Fast det är ju inte ljudet i sig man längtar efter utan funktionen...

Strömmen kom och gick igen...
Och kom...nu hoppas jag att den stannar. :-)

(null)
Rosorna blommar. Älskar den där speciella röda nyansen <3
(null)
Och Krassen börjar slå ut mitt i havet av blommor :-)
(null)
En fjäril har irrat sig in i paviljongen. Blev lite speciellt kort...:-)

Många fjärilar som hamnar inomhus och måste räddas nu. 

Jag följer en del av rapporteringen från Almedalen. En del saker som bekymrar mig, andra som gläder mig. Till det senare hör att både Visby stad och svenska kyrkan har hissat regnbågsflaggan! :-) Det finns kärlek <3

Kärleksljus och Lyckorus
❤️

Taggar: #frånkopplad#avkopplad#busigand#rosor#krasse#fjärilar#regnbågsflaggan;

Kommentera inlägget här :