Tveksamheter och bara vara

publicerat i Allmänt;
(null)
(Lite suddig bild. Tog den "i farten")

Och regnet öser ner...och åskan mullrar...
Nyss satt vi i båten ute på sjön. Svalkande och härligt i denna hetta. Men molnen talade sitt tydliga språk. Åska på gång. 
(null)


Och det kom 3 mm. 
Värmen/hettan är tillbaka i samma intensitet. Blommorna ser mest förvånade ut: "vad var det där?" 

Luften står stilla. 
Resten av dagen blir "bara vara"...

Grattis till min farbror som fyller år idag och grattis till kronprinsessan. Läste nyss att det brinner kring Haga slott. Men hon är inte där, hon är ju på Öland. 

Underbara Öland. Många år sedan jag var där nu...det blir en annan ö istället nuförtiden...:-) 

Nere vid sjön växer det hallon. De är små i år men goda. Själva har vi ingen hallonskörd i år men vi har röda vinbär. :-) 
(null)

I morgon ska det bli ännu varmare. Jag tycker att det räcker med +31 som det var vid 11-tiden idag...

(null)

Hoppas att Din lördag är en bra lördag! 

Jag måste snart komma fram till ett beslut angående en kurs. Tvekar med tanke på värk, ork och psykiskt mående. Men jag Vill! Och oftast vinner viljan över måendet...
Tveksamheter...tar energi men är ju en del av livets lärande. 

Hoppfullheter
❤️

Taggar: #tveksamheter#baravara#utmedbåten#regnochåska#vinbär;

Kommentera inlägget här :