...och sen kom regnet

publicerat i Allmänt;
(null)
Igår kom det, det efterlängtade regnet. Och det fina sommarregnet stannade kvar över oss ett bra tag för att sen på kvällen bli regnbåge när solen åter visade sig. Vilken lycka och välsignelse. <3

Andas.
Andas in
Andas ut

Jag kollar våra gamla barn-och-ungdomsböcker.Vi har några kvar efter utresningar.  Blir lite nostalgisk. Och fundersam. Kommer barn och ungdomar läsa böcker i framtiden? Mina söner har inte läst några av de jag nu fotat. Inte ens "killböckerna". För det var ju uppdelat så när vi var barn/yngre tonår. Röd rygg för tjejer, grön för killar. 
(null)
Ett urval av makens...
(null)
Ett urval av mina..."helkul brallis" :-D Inte så "modernt" uttryck direkt ;-)

Dock ska tilläggas att sönerna läste andra böcker. Harry Potter, Sune, Bert och liknande. Varje generation har sina favoriter. Men "pappersbokens" framtid undrar jag lite över...nu i datavärldens tider...
Jag kan fortfarande känna känslan när jag hade den efterlängtade Kittyboken i handen. Ännu oläst men med vetskapen att man strax skulle dyka ner i en spännande fantasivärld. Ett nytt äventyr. Åh, man ville inte att boken skulle ta slut! :-)  

Det regnar idag, måndag, också. Från och till. Det doftar så gott ute. Det känns så friskt i luften. 
Igår fick hunden plötsligt ett "tokryck" och skällde som en galning på denna vackra Macaonfjäril som tog sig friheten att landa på "hans" gräsmatta ;-) Kan inte annat än skaka på huvudet åt detta infall. 
(null)
Maken tog den fina bilden <3

(null)
"Förbaskade fjäril!" ;-) ???!!!

I morgon ska det historiska mötet ske mellan Trump och Kim Jon-Un...undrar vad det kommer att utmynna i? Två så totalt opålitliga ledare...

Avslutar med några kloka ord:

"Jag ansågs vara inbilsk. Det var jag inte. Jag var bara säker på mig själv. Det har alltid varit oförlåtligt i osäkra personers ögon."
Bette Davis

"Gör vad du kan med de medel du har, på det ställe du befinner dig."
Theodore Roosevelt

Hoppfullheter
❤️

Taggar: #regnet#regnbåge#nostalgi#böcker#knasighund#fjäril;

Kommentera inlägget här :