Det blommar

publicerat i Allmänt;
(null)
I år får Maria stå i växthuset bland Pelargonerna. :-)

(null)
Nu blommar squashen! :-)

(null)
Blommar gör också min allra första Vallört :-)

(null)
En av mina favoriter, ända sen barndomen, Styvmorsviol, Ångermanlands landskapsblomma. :-)

Denna söndag kan man lugnt säga att det är, "spridda skurar". För de där dropparna som kommer nerdimpandes då och då, ja, de kan knappt kallas för regn ;-) 

Jag vilar inför arbetsdagen i morgon. Men jag ligger inte hela tiden, behöver röra mig också, kolla vad som funkar och vad som inte funkar. 

(null)
I "tunnan" i år...:-)

Tankegång: 
Fotbolls-VM: om det går dåligt för Sverige kommer man skylla på att Zlatan inte var med. Om det går bra för Sverige, kommer man triumfera över att vi är bättre utan Zlatan. 
Stackars Zlatan...eller nej, inte alls, han trivs med att vara i centrum...;-)

Tankegång:
Förra natten gick en björn omkring i ett villaområde i Gävle och sparkade omkull soptunnorna. Den var väl hungrig. Vågar man säga att det känns obehagligt utan att bli kallad för "vilddjurshatare"?

(null)
Några rosor i en gammal vas <3

Vare sig Du jobbar eller är ledig, så hoppas jag att din dag är en bra dag.  I morgon går vi in i midsommarveckan. :-) 

Nu omplantering av växter! :-)

Hoppfullheter
❤️




Taggar: #detblommar#omplantering#björnivillaområde#zlatan#vallört#squash#spriddaskurar;

Kommentera inlägget här :