Den första och den sista

publicerat i Allmänt;
En avsvalkande bild från 4 februari bjuder jag härmed på. Garanterat myggfri dessutom! ;-)
(null)

Söndag. Solen och värmen fortsätter "hetta upp oss"...Hunden är trött, maken är trött och jag är trött...kroppen vill fylla på vätskeförrådet och vara i skugga. Det får den, förutom korta stunder i solen när något absolut måste göras. 
Den torra gräsmattan krasar under fötterna när man går. 

När syrenernas tid är all för denna gång börjar rosorna slå ut! 
(null)
Välkommen <3
Naturens gång. Frö, knopp, blomning, död...det eviga kretsloppet...


(null)
<3

Hittade den här fina dikten. Kanske "tyder" du den på ett annat sätt än vad jag gör. Det är det som är så spännande och rikt med poesi. 
(null)
Bo Setterlind


Var rädd om Dig och de dina i värmen. Så är jag rädd om mig och de mina. <3
Och tillsammans är vi rädda om Moder Jord!

Avslutar med en önskan:
(null)

Frid och allt gott!
❤️

Taggar: #denförstaochdensista#avsvalkandebild#rosenstid#poesi;

Kommentera inlägget här :