Välkommet och mindre välkommet

publicerat i Allmänt;
Regnet som kom igår var välkommet.Dock på tok för lite. Det var inte många droppar. Men luften kändes lite friskare ändå. <3

(null)


Idag kom värken tillbaka. Flyttar sig runt i kroppen. Den var inte välkommen. :-(

Hunden är nyduschad. Även om han tycker att det är lite besvärligt det där med vatten på kroppen så tror jag nog ändå att han uppfattade det som lite skönt i värmen. 

En talgoxe letade sig in via myggnätet i dörröppningen och flaxade omkring inne i stugan. Vi lyckades få ut den till friheten igen. Det är synd om fågelungar nu, läste jag. De klarar inte av hettan så de försöker desperat ta sig ut ur boet...:-(

Grävlingen dök plötsligt och ovälkommen upp här på gården häromkvällen. Den fick bråttom iväg när hunden fick syn på den...jag tänker på de där två grävlingsungarna som besökte gården förra sommaren. De var ganska söta men inte så "trevliga". ;-) 

Så blev det Jon Henrik som vann glasskon. Jag tyckte lika mycket om båda finalisterna men när Jon Henrik dansade för Moder Jord, då tvekade jag inte längre...Så vackert. <3

Till sist, lite politik...på ett skämtsamt sätt men med ett djupt allvar i botten: 
(null)

Kärleksljus
❤️

Taggar: #välkommet#ovälkommet#regn#grävling#jonhenrik#danstillmoderjord;

Kommentera inlägget här :