Andas ljus

publicerat i Allmänt;
(null)

Vårdagjämning

Jag struntar i att lägga energi på att reta mig på snöhögarna idag. 
Jag struntar i att oroa mig för sen vår. 

Idag prisar jag LJUSET! 

Det återkommande ljuset. Dagen är längre än natten. Ljuset vinner över mörkret. 

Jag sträcker upp mina armar mot solen. Tack! Andas in. Andas ut. Livsandarna börjar så smått vakna inom mig. 
Andas sol. Andas ljus. 

Ljusets återkomst <3

Samtalar med mamma i telefon. I Göteborg blommar snödroppar sen en tid tillbaka och nu även vintergäcken. Men vinden är kall. Låter dock härligt, tycker jag. :-) 

Igår orkade jag städa och rensa. Idag är jag som en urvriden trasa. Men...det blir bättre. 
(null)
Tack Wisti! ;-D

Ostara är ett gammalt namn för vårdagjämning. Man firar våren. Pånyttfödelsen börjar. Balansen mellan dag och natt, mörker och ljus. Balans. Något att försöka finna själv också. Både yttre och inre balans. Kanske därför jag plötsligt fick sån "rensarlust" igen? :-)
Ostara är också ett namn på en germansk gudinna, ser jag när jag googlar. Men man vet inte säkert om det är så...? 

(null)
Ägget, symbolen för livet. <3 Här mitt keramikägg från Paradisverkstaden på Öland. 

Ord för dagen: Balans och Ljus

Kärleksljus
❤️

Taggar: #vårdagjämning#ljusochmörker#balans#ostara;

Kommentera inlägget här :