Jag längtar den vår

publicerat i Allmänt;
Jag längtar den vår som komma skall
Att gå ut utan tunga vinterjackan
Att se grönt istället för vitt
Plocka första tussilagon och första vitsippan
Känna solen värma
Plantera växter och så frön
Se första Citronfjärilen
Välkomna Sädesärlan
Öppna fönster och släppa ut vinterluften

Aldrig har jag längtat så...

(null)

Som krossat glas
Som vassa skärvor 
Som rispar i min hud
För höga, starka ljud
Jo, jag känner
att det bränner
det svider
ja, jag lider
under fibromyalgitider

Kroppens obalans
Klarar ingen dans
Jag svajar
Kroppen pajar
Varje liten del
Fungerar fel
Konstigt trött
Glädjen utnött
Jag vet det går över...

(null)

Vår och värme betyder inte med automatik att sjukdomen håller sig borta. Men den är lättare att hantera...:-) 

(null)

Jag har lagt oron på hyllan
och 
grävt ner förväntan i sanden
Hoppet har jag gjort till min kamrat

Besvikelsen gömmer sig i byrålådan
Sorgen får bara titta fram korta ögonblick 
Hoppet håller mig i handen

De dåliga minnena får stanna i vrårna 
De goda dukar jag bordet med
Hoppet får sitta med vid bordet
<3

Idag:
(null)
Vårbild. :-)
(null)
Inte dags för inflyttning ännu på ett tag...;-)

Hoppas att solen skiner och värmer dig idag! 

Må kärleken omfamna Dig
och må ljuset lysa upp din livsväg! 

(null)

Det kommer en vår och det kommer en sommar...
❤️

Taggar: #vårlängtan#hoppet#fibromyalgi;

Kommentera inlägget här :