Men sen kom solen :-)

publicerat i Allmänt;
(null)
Inga kommentarer...;-) 

Jag mår lite bättre. Ha plötsligt mer energi. Så glad! :-)

Förundras över vår märkliga samtid: 
Att gifta sig vid första ögonkastet
Kärlek vid första kyssen
Säga förlåt 
Hjälp att skilja sig
Osv...

Allt kan man göra i tv! Som underhållning! 

Jag vet inte vad du tycker men själv tycker jag att det är "sjukt"...eller i alla fall väldigt märkligt...

Att gifta sig med någon man aldrig ens träffat förut...det måste ju vara romantikens död... Att experter (?) hittar två människor som verkar matcha varandra...har man inte missat en viktig ingrediens då? Kärlek? Kärleken har sina egna vägar den. ;-) Hör arrangerade äktenskap verkligen ihop med vårt land 2018? 

På onsdag i programmet När livet vänder berättar en kvinna om hur hon blev bortgift som 14-åring och om de våldtäkter och den misshandel hon utsattes för innan hon lyckades bli fri. Det är den grymma verkligheten för barnbrudar. Och här i vårt land leker vi äktenskap i tv...jag mår illa! 

Jag dömer inte dem som ställer upp i dessa dokusåpor, även om jag inte förstår dem. Det måste finnas något drag av desperation med antar jag?

Att säga förlåt och bli förlåten är något väldigt fint men varför i tv???

Är jag väldigt omodern och gammal som inte förstår mig på detta? ;-)
Troligen...
It’s all showbiz! ;-)

"Kungapräst"... hm...det kallas man i media om man konfirmerat kungabarnen. ;-) Och får lyxvåning när man går i pension. För skattepengar. Tack och lov att jag gått ur Svenska Kyrkan. Så mycket märkligt som pågår...;-) 
"Jag måste kunna sätta barnen någonstans" försvarar sig kungaprästen med...what??? Jag fattar ingenting...men en sak är jag tvärsäker på: detta är inte kristendom! Och därmed bryr jag mig inte längre...;-) Amen :-) 



Jaha, ja. Vädret...mulet, varmt och blåsigt. Men hur ser prognosen ut för dagen? Hm...SMHI-appen visar bara vilket väder det varit de senaste dagarna...;-) ??? Föga intressant :-) 
Aha! En titt ut genom fönstret: "Men se det snöar, men se det snöar, det var ju *_ _ _ __ _.... hurra! * fyll i valfritt ord... Jag vet vad jag väljer...;-) 

Men men...sen kom solen! Tack!!!

(null)
19 mars 2015...det lär dröja ett tag till innan dessa solar dyker upp detta år...;-) 

"Sol ute, sol inne
Sol i hjärta, sol i sinne"

Solljus
❤️

Taggar: #solljus#äktenskap#kungapräst#tussilago;

Kommentera inlägget här :