Hjärndimma och ommöblering

publicerat i Allmänt;
En ny rättelse: SD sa inte nej till nya samtyckeslagen. Har jag läst. 

(null)

Försöker samla tankarna idag. Det är en dag med "hjärndimma"...alla som har utmattningssyndrom eller fibromyalgi, vet vad hjärndimma är...ordet i sig säger vad det handlar om. En vän beskrev det så bra på instagram idag. När jag själv ska beskriva det inser jag att det är bättre att jag gör det en dag när jag inte är inne i dimman...;-) Det blir svamligt, okoncentrerat och fel...och mycket "vad heter det"...
(null)
Det porlar inte i bäcken längre. Här var "nyss" vårflod men nu uttorkat. Men vackert är det :-) 

Politiken är bedrövlig just nu...ansvar, medmänsklighet, solidaritet...står inte högt i kurs precis...

Miljöfrågorna (klimat) sägs vara vi väljares viktigaste fråga inför valet, ändå är det partier utan någon direkt miljöpolitik som ligger i topp? Det får mig att minnas ja-sägarna i kärnkraftsomröstningen: "gärna kärnkraft men gräv inte ner avfallet i min trädgård" ...

Nog om detta nu, jag vill ju inte bli långrandig..hi hi...

Mellan jobb och trädgårdspysslet försöker vi rensa och möblera om lite. Det blir lite till att bära i trappan upp och ned men så härligt när det är gjort. 
Den gamla fina symaskinen har fått "sin" plats vid ett fönster. Hoppas det blir bra. Kofferten har vi burit upp i övre hallen där den blir utmärkt som förvaring för mina "konstförsök" ;-) För mitt skapande kan jag väl kalla det.  (null)

(null)

Så. Är ganska nöjd. ;-)

Nu önskar jag Dig en helt underbar helg!
Hoppfullheter
❤️
(null)
Sjön igår kväll..

Taggar: #hjärndimma#ommöblering#fibro#utmattning#politik#miljö#råttfälla;

Kommentera inlägget här :