I gömmorna

publicerat i Allmänt;
Aldrig har jag väl gråtit så till något program som "Världens viktigaste kväll". 
Världen är så orättvis. Och barnen har det svårast. Det var i gränsen för vad jag klarade av att se ibland. Såna grymheter så det går knappt att ta in. Men läget är inte helt hopplöst. UNICEF gör ett fantastiskt arbete. Över 50000 nya Världsföräldrar. Fantastiskt! <3 Och tack för ett väldigt fint program! <3

Nu börjar resan till "öjn" ta form. Möten med släkt och vänner inbokade. Och utflykter planeras in. Jippiii! Sen finns tid för det "oväntade" och spontana också, så klart :-)
Att få komma till mitt andra hem på jorden igen gör mig så lycklig. 

Hittade några mycket gamla vykort från Uppsala, i gömmorna. Jag var tidigare "vykortssamlare" men den tiden är förbi ;-) 
Vet ej årtal för dessa som troligen är inköptaav mig  i något antikvariat någonstans någongång. Portotabellen på baksidan av ett av korten är charmig tycker jag. 
(null)
På kortet med universitetet stavas Uppsala: Upsala. 

(null)
Nu är sjön isfri. Och vattnet når högt upp på land. 

Enligt prognosen är vi på väg mot varmare tider. Jag hoppas den stämmer! + 19 grader på lördag? Ja, tack! 

Till sist: denna är så bra:
(null)
Eller hur? :-)

Gå varsamt på vår jord - dela kärleksfulla ord. <3
Kärleksljus
❤️

Taggar: #världsföräldrar#tack#bokat#isfritt#gamlavykort;

Kommentera inlägget här :