Sjunger tacksamt med

publicerat i Allmänt;
Jag blir så glad när de verkligt duktiga går vidare till final. :-) Vilken sport jag tänker på? Let’s dance naturligtvis! Det jag såg Jon-Henrik göra på dansgolvet igår rörde mig till tårar. Och Daniel fick mig att skratta. En perfekt kombination! Bra underhållning. Sen kan man diskutera formen av tävling och hur många år de ska hålla på, men igår var programmet, enligt mig, väl värt att se på. Jag har ingenting emot Gunde, men de andra är sååå mycket bättre. Anser jag med mina amatörmässiga ögon ;-))

För övrigt tycker jag att alla som ställer upp och deltar är väldigt modiga. :-) 

Det må enligt kalendern bara vara försommar ännu, men i verkligheten är maj sommarmånad detta år. Och jag sjunger tacksamt med i psalmens ord:

En vänlig grönskas rika dräkt
har smyckat dal och ängar.
Nu smeker vindens ljumma fläkt
de fagra örtesängar.
Och solens ljus
och lundens sus
och vågens sorl bland viden
förkunna sommartiden.

Sin lycka och sin sommarro
de yra fåglar prisa.
Ur skogens snår, ur stilla bo
framklingar deras visa.
En hymn går opp
av fröjd och hopp
från deras glada kväden,
från blommorna och träden.

Text: Carl David af Wirsen

(null)
Målade jag 2015. Färgerna är lite mörkare i verkligheten. :-)

Det är torrt i markerna. Eldningsförbud. Hoppas alla respekterar detta...! Vi vet alla vilka konsekvenserna kan bli. Jag har stor respekt för elden. 

Jag skulle aldrig skrivit det där om att vi inte har besvär med mygg. I år är de här! Det iiiinar och det kliiiiar...:-(

Sommarljus
❤️

Taggar: #envänliggrönska#finalidans#eldningsförbud#detkliar;

Kommentera inlägget här :