Huvudkontoret och hjärtavdelningen

publicerat i Allmänt;
"Men kliv upp nu! Ligg inte där och dröna. Solen skiner och halva dagen har snart gått! Vad är det för dumheter? Så här gör man inte!" 
Det är "huvudkontoret" som ger order.

Men huvudkontoret har dålig kontakt med "hjärtavdelningen". Som värker och blöder. Inga plåster hjälper där. 

Både huvudkontoret och hjärtavdelningen försöker var och en på sitt sätt laga och läka. Samarbetet går dåligt. Hjärtat slår i otakt och kroppen förmår ingenting.

Utmattning. 
Jag vill bara sova.

Men det kan jag inte. Jag har ett jobb att göra. Återuppbygga det någon annan har raserat. Något skört men viktigt. Något svårt. Jag bygger utan skyddsväst, byggnadsställningar eller säkerhetslina. 

Famlar mellan känslor och förnuft. Ilska och besvikelse gör ont men ger också kraft. 

Byggstenarna heter kärlek. Men de är sköra. Jag hoppas att jag inte bygger luftslott. 

(null)
Det gamla inlåsta. Varje människa har rätt att själva välja om eller när det innersta ska låsas upp. Allt ska kanske inte ut? 

(null)
En glugg genom vilket ljuset når in...en stund

(null)

Önskar Dig en riktigt fin helg. Fånga ljusglimtarna. Välj det som ger Dig kraft! 

Kärleksljus
❤️


Kommentera inlägget här :