Det kommer ifrån havet

publicerat i Allmänt;
(null)

Det kommer ifrån havet och det kommer norrifrån. Snö...Iskall vind. Blötsnö. Och plötsligt har hösten mist sin charm. 
"Skitväder" säger vännen. Och jag håller med. 

Trafikolyckor inträffar i hela landet. Flertal med mycket sorglig utgång. Måtte alla se till att köra på vinterdäck och köra lugnt! 

Det kom lite tidigt det här, det var nyss så varmt. Men när jag tänker efter så är det ofta runt allhelgona som snö, halka och olyckor brukar inträffa. 

Det är vintertider. Just det. Vintertid. Vi ställer tillbaka klockan en timme i natt. Hoppas att vi slipper detta i fortsättningen. Omställning passar inte alla. Var finns omställningsknappen på hunden t ex? ;-) 

Jag såg filmen "Pojkarna" igår. En annorlunda film. Den griper tag i en och lämnar en med många funderingar. En magisk saga men ändå så otäckt verklig. Om att vara tjej och om att vara kille. Kroppar, känslor, sex, kärlek, styrka, mod, vänskap...om förvirringen i att kanske vara född i "fel" kropp....att inte vara "hemma" i sin kropp. 
Fantastiskt skådespel, främst av Tuva Jagell som blev nominerad för en Guldbagge för den rollen. (Och jag är stolt över släkten. Tuva är mitt kusinbarn <3 )

Lördag övergår i eftermiddag och kväll. Snart ska jag och en vän åka till Hille k:a och konsert med Tomas di Leva! Planerat sen i somras. 
Och i kväll får maken stanna hemma med hunden och se hemmamatch på TV:n. Jag tänker inte vara hockeyänka i kväll ;-). 

Kärleksljus
❤️

Taggar: #detkommerifrånhavet#skitväder#olyckor#halka#filmenpojkarna#tomasdileva;

Kommentera inlägget här :