När makten hägrar

publicerat i Allmänt;
(null)

Ibland så bryr jag mig mycket...ibland lite...ibland nästan inte alls...
Om hockey alltså. Jag är en "medgångssupporter" säger min yngste son. Ja, precis. Eller helt utan känslor är jag ju inte...det gör ont när det går dåligt...

Och så fotboll då...det gör också ont...men mest blir jag arg...en stund...ibland...

Någon som är förvånad över att det var Trumps pappa som gjorde Donald till miljardär och inte han själv? Myten han byggt kring sig själv dör när sanningen kommer fram...Hans senaste uttalade hån mot ett våldtäktsoffer och mot en kvinnlig journalist...jag saknar ord för detta beteende, detta kvinnoförakt...

Här i Sverige går en man omkring i maktens korridorer och frågar vissa personer om "de vill bilda regering med honom"...en del svarar ja men det finns för de allra flesta ett "men, bara om"...Några får inte frågan alls...eller? Vilka löften ska hållas och vilka ska svikas? När makten hägrar. 


(null)
Frostigt. Vackert. 
(null)
Det ligger där och lyser så vackert rött.

(null)
Höstens vackra färger. Love it. 

Idag fyller hon 5 år, mitt energiknippe till barnbarn. Så glad och tacksam att hon finns. Så mycket kärlek <3

Såg att det ska bli brittsommar i vissa (södra) delar av vårt land till helgen. Har också sett att det snöat i Umeå. Sverige, du avlånga land! 

Kärleksljus 
❤️

Taggar: #närmaktenhägrar#frost#brittsommar#trumpochmytensomdör#hockeyochfotboll;

Kommentera inlägget här :