Sista varma strålarna?

publicerat i Allmänt;
Är det solens sista varma strålar för den här hösten? Regn, kyla och t o m snö är utlovat.  (null)
Hon ligger lågt nu moder  sol. 

Jag promenerar längs stigar och vid sjön. Tar en för mig ovanlig stig och ser våra stugor från en annan vinkel. 
(null)
Från ett annat perspektiv :-)

(null)
Tack oktober för din skönhet! <3

Häromdagen skrev jag om smärta.Det här hade jag tänkt ha med då men det funkade inte:  En som verkligen kände smärta i sitt liv var konstnären Frida Kahlo. 
(null)

Här är ett av hennes självporträtt:
(null)
Frida Kahlo är en av mina favoritkonstnärer. Hennes konst, hennes liv fascinerar mig. De "talande" ögonen...<3
Född 1906. Död 1954. Mexico City. Efter en trafikolycka 1925 levde hon med ständiga smärtor, vilket också påverkade hennes konst. Hon har kallats surrealist eller magisk realist. 
 ***
Denna dag, som nu börjar gå mot kväll, onsdagen 24 oktober:
FN-dagen
Fullmåne

Och ännu ingen regering..."the never ending story" ???

(null)
Vackra höst <3

Gå varsamt på vår jord
Dela kärleksfulla ord
❤️

Taggar: #sistavarmastrålarna#frånettannatperspektiv#fridakahlo;

Kommentera inlägget här :