Go’ söndag

publicerat i Allmänt;
(null)
Höstbukett <3

Go’ söndag. 
Solen skiner på mig och förhoppningsvis på Dig också. 

Söndag. Vilodag. Men inte för alla. Vårt samhälle fungerar inte så. 
Vilodag kan ju vara så mycket. Olika från person till person. Men nog är det viktigt att ha en dag eller en stund då man bara ÄR. Att samla sig lite. Tänka sina egna tankar. Eller meditera. Lyssna inåt. Slippa input för en stund. Promenera. Vara i naturen. 
Jag vet, inte alltid lätt att få till det. När mina barn var små var det svårt att hitta såna stunder. Tack och lov var vi två föräldrar, men hur gör ensamstående föräldrar? Korta stunder på kvällen. Om man hinner innan man somnar...

Aktivitet. Vi lever i en tid då många är väldigt trötta samtidigt som det är fult och fel att vara trött...
Så länge det inte ligger en allvarlig sjukdom bakom tröttheten så måste vi få vara trötta emellanåt. Det är liksom naturligt. Det är inte lathet. Alla behöver vila och alla behöver sömn. Annars fungerar inte våra kroppar eller våra hjärnor och våra själar gråter. Jag gjorde misstaget och blev svårt sjuk. Två gånger till och med! Suck...

Jag tror jag är född skeptiker. Alltid haft stark intuition och med alla känselspröt igång. Samtidigt vetgirig och sökt information och kunskap. Det har räddat mig från att hamna i t ex sekter eller fastna i pyramidspel. Det kan vara nog så lockande att känna att "här kan jag slippa min värk" eller "här kan jag tjäna mycket pengar". Det låter ju alltid så fantastiskt när de "frälsta" berättar...

Att lyssna på kloka, erfarna människor är också bra. <3
(null)
Du vackra höst <3


Så sammantaget i min "söndagspredikan": ;-) 
Lyssna till Din kropps behov. (Gör inte om mina misstag) Säger den vila så försök hitta stunder för vila (helst dagar, om det går)
Det är härligt att vara pigg och aktiv, men det är också nödvändigt med återhämtning, vila och sömn. Känner du dig trött så Är du trött (om du jämnt är trött, ta reda på varför)
Känns något lockande men ändå fel, så är det fel (varningsklockor) Sök info och kunskap
Lita alltid på din intuition 

Gå i ljus och kärlek
Amen 
❤️
(null)
En farlig skönhet...

Taggar: #gåiljusochkärlek#höstbukett#trötthet#balans#intuition#gosöndag;

Kommentera inlägget här :