I vår herres hage

publicerat i Allmänt;
(null)
Kastanj

Fyra stycken rovfåglar cirkulerar där uppe mot den blå himlen ovanför mitt huvud. Det är vackert samtidigt som det känns lite ödesdigert. De förflyttar sig längre bort i allt snävare cirklar. 
Jag gissar att det är Ormvråkar och när jag lyssnar på nätet på olika rovfåglars läten så är det ingen tvekan. Det är Ormvråken som fått vittring på något...

Överhuvudtaget är det ett herrans fågelliv här idag. Massor med småfåglar. Räknade till ca 60 stycken på gräsmattan. Och det är några som periodvis för ett fasligt väsen. Ingen vacker fågelsång eller drillande lockljud som på våren, 
nej, skrän, kraxande och några mystiska läten. 

Igår var här en massa Bofinkar. De är så fina. Och till min stora glädje dök också Rödhaken upp. Alltför sällsynt gäst denna sommar. 

Och ett annat par. Inte fåglar men väl sländor. Trollsländor. Vad gör de? Jo, de parar sig. Vet inte, men tror, att de just nu är i ställningen "parningshjul"...låter jag välinformerad? ;-) Hi hi...Google....
Vackra är de, men svåra att fota och sen flög de iväg i så kallad "tandemställning".
(null)


Ja, vad allt får man inte vara med om bara man tar sig ut på gården här :-) 

Lagom många upplevelser för en utbränd hjärna och en orolig själ. 


(null)
Vackra träd i stan nära arbetsplatsen. De ska snart fällas för att göra plats för ett stort hus...:-(

Jag tycker att den här bilden och texten är så fin. Jag visar ju inte mina innersta känslor här, jo kanske ibland. Men visst är orden sanna? 
(null)

Och till sist denna, som jag hittade på Fb. En klar favorit:
(null)

Lite rörigt inlägg men ändå...

Kärleksljus
❤️

Taggar: #ivårherreshage#utbrändhjärna#ormvråk#trollsländorskärleksliv;

Kommentera inlägget här :