Jag är inte ensam

publicerat i Allmänt;
(null)


Jag brukar hålla upp dörren åt både män och kvinnor och jag förväntar mig att både män och kvinnor håller upp dörren för mig. 
En gång i min tonårstid i Uppsala var det en "gentleman" som höll upp dörren för mig vid LundeQ och sa så artigt: "varsågod".Jag tittade upp i ett par vackra ögon och ett charmigt leende. Var på väg att tacka, men kom av mig. Han som höll upp dörren var Tomas Ledin...;-) 

Det hände lite mer sen men det tar jag någon annan gång ;-) 

Men det jag vill säga är att vanlig vänlighet borde vara självklart och det är lite märkligt att en artig man kallas gentleman men artiga kvinnor...vad kallas de? ;-) 

Bagatell kanske du tycker. Tja, så kan man ju också tycka ;-) 

"Vänlighet föder vänlighet" <3
(null)


"Hur känns det att vara ensam där ute i torpet?" Undrar mamma i telefon. "Det går utmärkt", svarar jag. "Förresten", fortsätter jag, "jag är inte ensam, det går tre vackra rådjur och betar här utanför" <3

Nej, jag är inte ensam. Inte ensam på det jobbiga sättet som "ensam" kan vara. För mig är det självvalt och positivt. Och till kvällen är jag inte ensam längre. Det känns bra. Tacksam. :-)


Angående bilderna: "nu är det de vackra höstastrarnas tid! <3

Kärleksljus
❤️


Taggar: #ensamhet#rådjur#vänlighet#artighet#höstastrar;

Kommentera inlägget här :