Livsläxor

publicerat i Allmänt;
(null)


Jag vet nu vad jag ska önska mig i julklapp. Två böcker står på önskelistan. Två böcker av två fantastiska kvinnor: Stina  Wollter  och Malena Ernman <3 <3

Man lär sig så länge man lever. Det är bra det. Lärde mig igår en läxa ;-) Går inte in på detaljer, det är onödigt, men ni vet, plötsligt sitter man där och inser att man varit godtrogen...shit! Jag med mina känselspröt...tjohej...
Besviken...gud vad jag har svårt för det där med besvikelse...det gör ont...
Livsläxor får vi alla för vi går alla i "livets hårda skola". 

Jag har så länge tänkt skriva om henne, Greta Thunberg, 15 år, men det har inte blivit av. Jag beundrar henne. För hennes mod. Och för hennes engagemang. Det har väl knappast undgått någon att Malena Ernmans dotter skolstrejkat för att uppmärksamma klimathotet. 15 dagar satt hon utanför riksdagshuset i hopp om att engagera människor. 
En av dem som uppskattade detta var Arnold Schwarzenegger. Han har inbjudit henne till ett klimatmöte i Wien. :-) Heja Greta! 
 
Hi hi...idag fick jag året första julkort...jo, det är sant! Det gäller att vara ute i tid :-D

Kärleksljus
❤️

Taggar: #livsläxor#livetshårdaskola#julkort#önskelista#engagemang;

Kommentera inlägget här :