Stolt

publicerat i Allmänt;
Med högburet huvud går jag både in och ut ur vallokalen. Jag är stolt över mitt val, mina rättigheter och det demokratiska Sverige. 
Ändå finns den lilla knuten av oro där i magen. Vilket samhälle har svenska folket valt att ha? 
Kaos är jag beredd på och jag hoppas på vettigt samarbete. 

Vädret är underbart. Soligt och varmt. En vacker septemberdag. 
(null)
På väg till vallokalen. Strimmor av ljus. 

Vi satt ute på balkongen långt in på natten jag och maken. Njöt av att vara i stan, vid ån och nära havet, igen. Pratade och pratade. Och är rörande överens: vi har ett underbart liv och vi är tacksamma för det. Inget har kommit gratis, vi är inte födda med silversked i mun någon av oss och vi har kämpat oss igenom svåra tider och jobbiga situationer från och till. Det är väl så att svårigheter och kamp antingen för en närmare varandra eller så fjärmar man sig ifrån varandra. 
(null)
I den mörka ljumma natten tände jag ett ljus. 

Tvättmaskinen jobbar. Maken sitter vid datorn. Hunden kopplar av. Jag vilar. 

I morgon är det måndag. Och livet fortsätter i sina banor. Allt kommer inte alls att vara annorlunda, men en del kommer att vara det. 

Hoppfullheter
❤️

Taggar: #stolt#högburethuvud#valdag#strimmoravljus#soligseptemberdag#ljusidenmörkaljummanatten;

Kommentera inlägget här :