Ögonöppnare

publicerat i Allmänt;
"Halvvaknar" när make och hund går upp vid 06.tiden. En halvtimme senare åker de till jobbet. 
"Hej då!"
"Hej då! Kör försiktigt!"

Somnar om. Vaknar av droppande ljud utifrån och ett grått ljus...va!? Klockan är 10.15! Va? Nä. Jo...

Idag blir det brunch.

Och ute är det regn och slask och dropp.

I drömmarna har jag bearbetat mycket. Minns inga detaljer men känslan är stark. 

Det känna lugnare i min själ. Men också...ett slags tomrum där inom mig. Ett bra tomrum. Som ger utrymme för något bra. 

Underbara Stina Wollters bok är utläst. Jag kommer att återgå till vissa kapitel ibland. Vid behov. När jag läser Stinas ord är det som om jag "flyter" ihop med henne. Hon ger mig styrka och glädje. Och stolthet över att vara jag. 

I samband med boken har jag också lyssnat på hennes skiva. Love it! 

Nu läser jag en annan fantastisk persons bok: Malena Ernmans "Scener ur hjärtat".
Hjälp, så stark den är! Jag gillar böcker som handlar om verkligheten. Och här hamnar man mitt i en familjs svåra livstillvaro och vägen framåt. Om förhållandet mellan människans mående och moder jords mående. 

Rekommenderar varmt båda dessa böcker. Trots ämnena så är de lättlästa. Och engagerande. Ögonöppnare. Vi kan inte fly alla problem via fiction, det löser inget. Att på det här sättet orka ta del av det svåra, få kunskap och se möjligheter, det är inte så dumt faktiskt :-)
(null)


Sen ska vi naturligtivs ha massor med fantasi och sagor också. :-) 

En undran hänger med från förra året: när får vi en regering? :-D

Trevlig Helg!
❤️







Kommentera inlägget här :