Gåta

publicerat i Allmänt;
Kanske...kanske är favoritlagets säsong snart över...ja, det gäller hockey...
Men ännu gäller en kväll som hockeyänka och en hund i vänteläge ;-) 

Utomhus råder dimma, blötsnö och regn. Nej, inget mysigt alls...

————-

Michael Jackson är för mig en gåta. Mitt första minne av honom är när han som liten sjöng "Rockin Robin". Med sin speciella röst, glittrande ögon och härligt stort krulligt hår. Vad hände? Vad hände med glädjen? Med näsan? Med personen? Han är the king of pop men i övrigt? Vem var han? I en dokumentär skildras återigen hans behov av ha småpojkar hos sig och deras berättelser om sexuella övergrepp. En gåta...vad hände med personen Michael? 

(null)
Den här tavlan är också en gåta för mig, trots att jag själv målat den ;-) Färgen är missvisande, den är ljusare i verkligheten. Ännu en målning som bara "blev". Så många och så mycket som ville vara med. Men är det ett skeppsbrott eller någon annan katastrof? Eller ingen katastrof alls? ...
(null)

(null)

(null)
Änglar och hundar dyker nästan alltid upp i mina målningar.  :-) 
(null)


I morgon är det internationella kvinnodagen. Så nätet kommer väl översvämmas av kvinnohat och ifrågasättande av dagens existens...så tråkigt när den nu står för något bra och nödvändigt. 
Läste att "mini-ebborna" tar över, att det är inne att vara konservativ...Jag blir bara trött av sånt...;-) 

Väl mött 8 mars! 
;-)

Hoppfullheter
❤️

Kommentera inlägget här :