Bäckarna porlar

publicerat i Allmänt;
(null)
Jo men visst! :-) 

Jag trodde i min enfald att man inte fick använda hundar som försöksdjur i Sverige...det får man tydligen...och sen avlivar man dem. Uppgifter kommer om att de plågats...det är så avskyvärt att jag inte finner ord som räcker till! 

På tal om djur. Under promenaden träffar vi en granne. Vi samtalar om de vilda djuren häromkring. Och jag får veta att de dödade rådjur jag såg på isen förra vintern, inte var dödade av vargen utan av lodjur. Vargen äter upp hela sina byten, det blir bara hårtussar och blod kvar. Lodjuren är mer kräsna, de vill bara ha det varma köttet...så ja...ni förstår...
Som hund och katt då...hunden äter i stort sett allt, katten är finsmakare...:-) 

Ja, det är så naturen är ordnad...

(null)

Nu porlar det i bäckarna! Ljuvligt! 

Goda nyheter i djurvärlden: 
Enligt Good News Magazine har fem utrotningshotade arter gjort/på väg att göra comeback. Tack vare kamp och insatser. 
1 Den burmesiska stjärnsköldpaddan 
2 Jaguaren
3 Den amerikanska bisonoxen 
4 Tigern i Thailand 
5 Knölvalen

Det finns ännu fler. Människan ställer till med mycket elände men vi kan också ställa saker till rätta...om vi vill...:-) 

Trevlig helg! 
Hoppfullheter
❤️

Kommentera inlägget här :