Sååå nära...

publicerat i Allmänt;
(null)
Det är ju den dagen...fettisdagen eller semmeldagen...Vi konstaterar att maken inhandlat någon av semlornas "Big Mac" ;-) Väldigt god. Det tyckte hunden också att den såg ut...i allra sista ögonblicket hann jag stoppa honom från att stjäla min semla!!! Det var sååå nära....jag hann uppfatta vad som var på gång, såg det i ögonvrån....hur han lyfte framdelen från golvet och öppnade munnen....Armbågar är bra att ha i såna situationer! ;-) Kan man kalla en hund för knäppgök? :-D 

Ute i torpet är det väldigt mycket vinter igen...tror det kommit ca 20 cm snö. inget kul när man nu fått smaka på våren...

Ska jag sluta klaga? Ja, det ska jag...kanske...

På glada nyhetsfronten så drar jag en suck av lättnad när "dinosaurien" i Svenska Akademin tvingas lämna Nobelkommittén (frivilligt säger han själv). Jag gillar när gamla dåliga strukturer rivs ner för att ge möjlighet för nya bättre att byggas upp. I år blir det två Nobelpris i litteratur. Och kanske kan förtroendet för Akademin byggas upp igen? 

(null)
"Vadå jag vill äta semla? Nä, nä, tro henne inte. Jag vill bara sova efter en hård arbetsdag...";-)

Frid och Fred
❤️




Kommentera inlägget här :