Det okontrollerbara

publicerat i Allmänt;
(null)



Att släppa det som man absolut inte kan ha kontroll över. Det vi inte kan styra över. De orden kommer till mig via en vän. 
Det är inte lätt såvida man inte är en sån som tar allt med en klackspark. 
Men, man får försöka så gott man kan...

Coronaoro, coronastress...allt sånt kan vi i alla fall vara med om att begränsa. Genom att följa rekommendationerna. För mig är det att "försöka så gott man kan" när det gäller just corona. 

Och att släppa personlig oro och det okontrollerbara i ens eget liv...där får man allt försöka hitta sitt eget sätt, sin egen väg. Som de religiösa som klarar av att lägga sin oro i sin Guds händer. Böner. Meditation. Healing. Samtal. Jag "talar" med änglarna när jag blir okontrollerat orolig. Så kan jag släppa det för stunden. Tillit. Det som sker det sker. 

Och min tro är att vi aldrig är helt ensamma. 

(null)
<3

Något totalt okontrollerbart är vädret. Sååå...nä...ingen idé att klaga ;-)

"Det är som det är och det blir som det blir". :-)

Min farbror fyller år idag. Grattis! Och Victoria fyller år! Grattis! 
Vad man än kan tycka om kungahuset så tror jag de flesta ändå gillar Victoria. En härlig person. En vacker själ. 

Regnväder är bra "läsa-bok-väder". Jag har skickat efter en bok som känns spännande. Berättar mer senare. :-) 

Vi får fortsätta testa vårt tålamod. Pandemin har inte tagit semester. 
Var rädd om dig! 

Kärleksljus
❤️




Taggar: #detokontrollerbara#oron#dtressen#begränsa#inteensamma;

Kommentera inlägget här :