Höstbilder

publicerat i Allmänt;

Sitter och "kurar" i TV-soffan, denna septemberkväll. Det mörknar ute. Jag känner mig lite "urrig", som min svärfar brukade säga, när man är lite frusen och trött. Tänder ljus och myser i min ensamhet, mina killar är på hockey...



HÖSTBILDER



September
"Klorofyllen drar sig tillbaka.
Guldpengarna skallrar."
Lena Larsson



"När hösten kom
drog jag mig ofrivilligt undan
i stugvärmen."
Basbo

Jag zappar lite mellan TV-kanalerna och konstaterar att jag nog får hem två missnöjda hockey-åskådare i kväll... om det nu inte sker ett smärre "mirakel" de sista minuterna...

"Du ser saker och frågar varför, men jag drömmer saker som aldrig funnits och säger varför inte."
George Bernhard Shaw

Dagens kom ihåg:  "Det är de små ljuspunkterna i vardagen som gör den stora skillnaden" som Ernst K brukar säga.

Kommentera inlägget här :