Resan

publicerat i Allmänt;
Dagen ljusnar utanför bilfönstret. Det var mörkt när vi lämnade hemstaden.
Dan före dopparedan....

Spelar mina nya skivor. Började med Marie Fredrikssons nya. Nu är det Lars Winnerbäck som är vårt ressällskap. :-) Hosianna!
Bilen är fullpackad. Hur ska mormor rymmas på hemvägen sen? Det får ordna sig! :-)




Efter regn kommer solsken. Nu skiner den in starkt här på oss i bilen. Vi tittar oss omkring på den totalt snöfria omgivningen. Och vi undrar vad det är för årstid egentligen? Liknar mest tidig vår...


Nu har Tomas Ledin också roat oss en stund med sin fina nya CD. Höga Kusten. Genast är jag där i tanken, i minnenas barndomsland. Tomas skildrar så fint det vackra landskapet och minnena och människoöden. :-)

Vi tog ett icke nyttigt mål mat i Örebro. Märker att jag är dåligt uppdaterad. McDonalds har militärgröna skyltar nuförtiden... "Det har dem haft länge", upplyser mig sonen om från baksätet. Och jag känner mig hopplöst "ute" igen...Fast det gör ingenting :-))

Trafiken tätnar nu. Vi passerar Laxå. Solen skiner. Det blåser kraftigt. Bilen "svajar" till lite ibland.
Passerar över Göta Kanal.
Molnnformationerna fortsätter att fascinera mig.


Hunden sover och sover. Han är trött efter helgens firande. Vi öppnade julklappar igår kväll igen. Vi besvärade inte tomten denna gång heller :-) Hunden älskar paket. När han rivit upp sina och ätit upp innehållet försöker han ta våra. Till slut stack han ner nosen i en tom papperskasse och sprang sen iväg med den till ett hörn där den pulveriserades ganska snabbt ;-) Han såg för rolig ut när han for omkring med kassen över huvudet!
Vi hade lite att plocka upp sen...;-)

Idag fyller drottning Silvia 70 år. Grattis och tack för ditt engagemang för barns rättigheter i världen! 

Jag har gjort ett "mode statement" enligt reklamen. Jag har nämligen målat naglarna! I glittrig silverlack :-) Det piggar upp lite.;-) Hi hi...

Skaraslätten är väldigt platt...
Vindkraftverken är många och ståtliga.  
Efter Skara kommer Vara...
Märks det att jag börjar bli lite uttråkad nu? ...
Det regnar lite...

Men inte i Alingsås. Rastning och bensträckare. 
Göteborg nästa!

Glad uppesittarkväll till er alla!
Skinkan avsmakad igår! God! :-)




Kommentera inlägget här :