Väderfenomen

publicerat i Allmänt;
Jag är glad och tacksam över att jag bor där jag bor just nu. Troligen slipper jag uppleva stormen som sveper över södra Sverige. Det är alltid kusligt att läsa om orkanstyrka. Hoppas att det har ett snabbt förlopp och inte ställer till med så mycket som befarats! Inför dessa väldiga väderfenomen känner man sig väldigt liten....
Ett betydligt lugnare väderfenomen. Regnbågen syntes på himlen här i lördags.

Besökte igår äldste sonen med familj. Lycka att få hålla sitt barnbarn tätt intill sig :-) En härlig promenad i solskenet blev det också, denna varma söndag.

Äntligen blev besöket hos frissan av. Vad skönt det är att bli befriad från en alltför tjock och lång hårman! Att få en frisyr igen. Och vackra slingor. Man känner sig nästan som en "ny människa" ;-)

Hemma väntade maken med dukat bord och tända ljus. Så mysigt. Känner mig ompysslad. 
Fick ett kort besök av en vän som jag inte sett på länge. Trevligt.


Lövens undersida är ibland minst lika vackra som ovansidan har jag märkt :-)

Har ni tänkt på vad mycket man ser när det är avlövat? Det är som en ny värld. Man ser plötsligt saker man inte sett förut eller helt enkelt inte lagt märke till.:-)

Ur boken "De vackraste orden om barn" har jag hämtat några kloka ord:

"Barn håller på att bli stora när de börjar ställa frågor som det finns svar på."
- John Plomp

"Det är en vacker sed
att kyssa sina barn godnatt - 
om man kan hålla sig
tills de kommer hem."
- Pekka Langer

"Att alltid vara en smula barn
det är att vara verkligt vuxen."
- Jevtusjenko

Nu har jag sett bilder från dagens storm. Känner att jag måste kontakta min mamma i Göteborg...

Sov gott i natt! 



Kommentera inlägget här :