Klart!

publicerat i Allmänt;
Bokat biljett till L Winnerbäck...klart!
Bokat återbesök hos läkare...klart!
Boka klipptid...glömde jag....

Man kan ju inte minnas allt ;-)

Det kom en god nyhet via UNICEF:
"Många fler barn överlever sin femårsdag i Etiopien."
"På drygt tio år har Etiopien minskat barnadödligheten med två tredjedelar. Framgångsreceptet är politisk vilja, tydliga riktlinjer och ett nära samarbete med UNICEF."

Aftonbladet har haft (har?) en serie om svenska hjältar. Jag fastnade särskilt för Cornelius 11 år. Han har i hela sitt liv sparat guldtior i en kassakista i garderoben. Under en resa i Thailand blev han medveten om hur fattigt barn i andra länder har det. Hur orättvist det är. När hans mamma visade honom en blogg om två svenska tjejer som driver ett barnhem i Uganda, kände Cornelius att han ville göra något. Barnen tyckte om att spela fotboll men hade inga riktiga bollar. Så Cornelius tog sina tiokronor och åkte till en sportaffär och köpte 10 fotbollar! En av tjejerna som driver barnhemmet var på besök i Stockholm och såg till att fotbollarna kom till Uganda. 
Och det här är bara början. Det finns fler 10-kronor i kistan ;-)
Vilken kille!!! Snacka om att ha hjärtat på rätta stället :-)

Jag är lite "dagen efter" idag. Dvs jag var på behandling hos kära syster osteopat igår. Det blev en tung och trött reaktion idag. Men inte så mycket värk. "Det måste bli sämre innan det blir bättre." Så är det...
Det är nog bra med en reaktion. Tror jag :-)

Den här märkliga domen när några killar friades från våldtäkt av en 15-årig flicka, upprör mig och många andra. Att det ska vara så svårt att fatta att Nej betyder Nej... Mycket konstiga lagar vi verkar ha i vårt land ännu 2013! Och en mycket märklig människosyn...
Det enda positiva är att detta tas upp till ytan och granskas och det stora stödet för den stackars flickan...

Sista september. I morgon oktober. Tiden går eller kommer, hur man nu väljer att se det.
"Kommer tid, kommer råd", heter det ju...
Bäst att jag bokar klipptid i morgon i alla fall....



Kommentera inlägget här :