"Puffad" och Älskad <3

publicerat i Allmänt;
Vilar. Har rullat in mig i en filt och ligger på soffan och lyssnar på regnet. Tycker om ljudet. Först det strilande, brusande ljudet och sen när skuren är över hörs "dripdroppandet". Åskar gör det också, lite grand. På "mysnivå" och "mysdistans" ;-)

Men mitt i mitt "mysande" kommer jag att tänka på alla som fått mer än nog av allt regnvatten. De för vilka regnandet innebär en personlig katastrof i form av förstörda hem och vägar. Mina tankar är hos dem. Må det sluta regna Där!!!

En dag med vila kan i mångas ögon vara en "bortkastad" dag. Så såg jag det själv förut. Men nu vet jag att det är ett sätt att investera i mig själv. En nödvändighet. För att orka vidare. För mig är det ytterligare ett steg på Bättringsvägen att komma till insikt om mina behov och följa dem.
:-)


Nu ligger jag ju inte under en filt hela dagen! Jag promenerar, lagar mat, klappar hunden...;-) Läser. Och så är jag ute på nätet. Förstås ;-)
Nu börjar de komma, de röda och orangea rönnbären :-)

Kände idag att jag ville tala om för en mycket vacker själ hur mycket hon betyder för mig. Så jag gjorde det och fick väldigt mycket kärlek tillbaka. De orden kommer jag nog att återvända till och värma mig med <3
❤️

En annan fin själ "puffade" mig på Fb idag. Jag visste inte vad "puffa" var så jag googlade. Framför allt verkar det vara ett sätt att säga "hej" och att påminna någon om sin existens. Kul! :-) Jag uppskattade att bli "puffad" ;-)
❤️

Igår fick jag ett sms med film från Irak. Den var ett tack för att jag givit ett litet bidrag till hjälparbetet bland flyktingarna där. Stackars människor! Det är så fruktansvärt det som händer.
Vad kan vi göra? Vi kan göra det lilla vi kan. Tänka. Be. Ge ett bidrag. Att göra det lilla man kan är att göra något stort!
❤️

Dagen går mot kväll denna sensommardag. :-)

Ljus och Kärlek
❤️
NAMASTE 
❤️




Kommentera inlägget här :