Barndomens bilder

publicerat i Allmänt;
Sol, kära sol. Jag kan inte få nog av dig. :-)
Du väcker allt till liv igen. Med din värme och ditt ljus. Vi sträcker oss upp mot dig, från minsta lilla blåsippa till högsta trädets knoppar.
Jag kan förstå att människor förr tillbad dig som en Gud. 


Tittititt sjunger en fågel i ett träd. Oiii säger en annan. Långt borta hörs en hund skälla och vår hund är snabb att svara. Nu hörs ett kviddividdivitt också :-) En liten vårlig konsert.

En konsert var jag på i går kväll också. I stans konserthus. En fantastisk konsert. Tomas Ledin och Höga Kusten kapellet. Vilken spelglädje!!! Förutom alla fina nya låtar bjöd de på gamla godingar i "nya kläder". En härlig mix av folkmusik, visa och rock. Rekommenderas varmt! :-)

För mig var det också en extra 
upplevelse att sångerna om Höga Kusten väckte minnesbilder av min barndom och uppväxt i detta vackra landskap.
"Ljuvliga minnen, ljuvliga dar
barndomens bilder dröjer sig kvar
när det mesta försvinner, när år läggs till år
kommer barndomens bilder och dyker upp ibland
som om det var igår"
- Tomas Ledin -


Nu är det fredag igen! Önskar er alla en riktigt solig och glad helg :-)

Kommentera inlägget här :