Talgoxarna demonstrerar

publicerat i Allmänt;
Talgoxarna demonstrerar sitt missnöje. Maken har satt upp foderautomaterna men de är ännu så länge tomma. Talgoxar i mängder flyger omkring dem eller sitter i träden och tjattrar. Klart missnöjda med situationen. ;-) 

Idag var det någon som "knackade" på ytterväggen till lilla stugan. "Hackspett", tänkte jag. Men när jag gick ut flög en talgoxe iväg från stugans stupränna...

Okey! Vi har förstått er protest! Vi tänker starta en utredning...nej, det tänker vi inte, vi ska inhandla fågelmat ;-)
Kvitterikvitt :-)

Om det inte vore för de vita bakdelarna skulle jag nog inte upptäcka dem...rådjursfamiljen har klätt om till gråa vinterpälsen och smälter in i naturen när de går och betar på hygget. En morgon fick hunden syn på dem, skällde och sprang mot dem. Då fick de bråttom härifrån! Tack och lov finns det inte tillräckligt med jakthund i vår vovve så han sprang inte efter utan kom på inkallning. Hellre lite hundgodis än jaga rådjur i skogen...;-)


För övrigt är det lite vanskligt att vistas i skogen just nu. Där springer nämligen omkring gröna figurer. Nej, inga Aliens, utan jägare. Själv gör jag mitt bästa för att inte se ut som en älg...;-))
Sjön igår. Spegelblankt

Fick ett sms från bokklubben om att ett brev sänts till mig...hm...jag vet att jag gick, i tid, in på nätet för att avboka månadsboken...där stod att jag redan avbokat....hm...med tanke på mitt dåliga minne så hade jag väl gjort det då...men inte fått någon bekräftelse om det...Nu har jag tydligen inte avbokat...???
Välfärdsproblem, jag vet, men märkligt är det..;-)
Och ärligt talat: irriterande ;-)
Men, man vet aldrig, de kanske blir bra julklappar...
Sjön, idag. Sol på vågorna
 
Logik:
"Jag är så rädd för allt som är farligt
- Hur vet jag att det är så farligt?
Ja men det måste ju vara farligt när jag är så rädd..."
- Ingrid Sjöstrand - 

Tyckte den var lite kul ;-)

Har fått lite energipåfyllning idag. Mår lite bättre. :-)
Om någon frågar mig om jag tror att healing fungerar, så svarar jag att jag VET att det fungerar ;-) ❤️

NAMASTE
❤️




Kommentera inlägget här :