En form av mindfullness <3

publicerat i Allmänt;
Tillsammans med barn ÄR man. Det är som en form av mindfullness. ;-) Det är helt enkelt bara att vara i varandet...
Ord som "snart", "senare","då" är inte aktuella. Det är "nu" som gäller. 
"Jag ska bara..." Nej, nej...bara vara...;-)
Det är nyttigt för en vuxen människa som jag att vara i stunden. ;-) För det är ju NU som gäller.
Igår kom hon. Älskade Izabelle. Och det visade sig att både farmor och Izabelle hade randiga tröjor på sig ;-) "Lika!" ;-)

Det där med att vara i nuet känns extra viktigt efter en tankeställare jag fick igår. Fick veta något sorgligt och svårt som drabbat en familj och det där med nuet och tacksamhet stod kristallklart för mig. Vi har varandra nu! <3

Vi är lite hängiga. Izabelle är snuvig och farmor har huvudvärk. Farfar känner sig förkyld. Men vi har det ganska mysigt ihop ändå. <3

Och glöm "Manni"! Numera säger Izabelle "famo" till mig ;-) 

Det gamla äppelträdet ute i torpet. <3


Önskar er Dig en fin lördagskväll! 
I morgon är det Alla Hjärtans Dag! <3




Ljus och Kärlek
❤️



Kommentera inlägget här :