Lite i otakt ;-)

publicerat i Allmänt;
Så här kan det vara för mig ibland. (Dock inte natten som var, då somnade jag sent men gott efter att ha målat, målat, målat...)
(Minions Fb)
Jag känner mig lite i "otakt" med senaste trenden..."alla" ska ju måla mandala nu. Målarböcker för vuxna. Först tänkte jag: "ja!!!, det måste jag pröva". Men när jag satte mig med nya penslar, pannåer och färger, vid mitt staffli och började måla på "mitt sätt" dvs gränslöst, då kände jag att jag nog inte har tålamod att måla efter ett givet mönster. 
Men jag gillar mandala! De är så vackra. Jag har en vän som målar otroligt vackert! Och jag har förstått att det är som meditation att måla mandala.

Så jag är lite i otakt. ;-) Jag har ju precis "sprängt" mina gränser. ;-) Och det är ju "där" jag ska vara nu :-) Min "mandalaperiod" kommer väl så småningom den med...;-)

Jag glömde att skriva en sak i gårdagens inlägg: igår var det samernas nationaldag! Grattis, en dag för sent Sapmi! 
Jag är som sagt lite i otakt ;-)
Varmt grattis! 

Innan vi åkte in till stan igen tog vi en promenad. En isig sådan. Förr hade jag absolut inte gått på en sådan promenad med det underlaget men nu har jag mina skor med broddar! Först gick jag lika spänt som vanligt men efter att ha bestämt mig för att lita på mina icebugs så traskade jag på med lätta steg. Så befriande!!! :-)

Läser om vårtecken i Skåne. Det är ovanligt tidigt även där. 

Vad jag tyckte om Mellon igår? Hm..tja...Gardell var bra! :-) ...rätt låtar gick till final...de andra minns jag inte...ärligt talat...jag var för oengagerad för att kunna uttala mig...jag var "inne" i mitt målande ;-) Jo, en sak funderade jag på: är det inte lite tjatigt det där att programledarna ska sjunga? Såna där öppningsnummer och mellannummer...och så stackars Gina som uttalade namnet Gernandt fel! Oj, oj, "folkstorm" står det på löpsedlarna..lite storm i vattenglas tycker jag....

En av dagens värsta rubriker tycker jag är: Två kvinnor på flykt frös ihjäl...I Bulgarien har man hittat två kvinnor, varav en var tonåring, ihjälfrusna. De tillhörde en grupp på 19 personer, varav 11 barn, som är på flykt i kölden, norrut...Så tragiskt...

Varför tog jag upp detta? Jo, för att visa att det händer värre saker att bli upprörd över än ett felaktigt uttal....

Ska jag säga, som tycker att det är tjatigt med programledarnas sång...;-) Okey, jag tar tillbaka det "gnället" från min sida :-) Lägger ingen mer energi på detta! 

Vad lätt det är att gnälla på petitesser...och jag gnäller på dem som gnäller....;-) Nej, nu får jag sluta med detta :-) 

Bladen från tulpanerna börjar ramla av och denna skönhet tittar fram. <3

Så spröd, så vacker. Det finns en skönhet även i det som vissnar...

Nu ska jag ta och meddela min mamma att vi är hemma i stan igen Talade med henne i torsdags, på hennes 81:a (!) födelsedag. Hon var så glad för blommorna som vi uppvaktade med och hon var så nöjd med alla besök, alla kort, alla telefonsamtal. Och jag är så glad över att hon är så pigg nu :-) 
Det är ju en bra bit mellan Göteborg och Gävle, så vi träffas inte så ofta. 


Nästa helg kommer Izabelle! :-)

Allt gott inför kvällen och den nya veckan önskar jag Dig!
❤️









Kommentera inlägget här :