Men var är Mimmi?

publicerat i Allmänt;
Vi är alla uppe med tuppen, t o m farmor;-)
Äter frukost och fixar till oss. När Izabelle och farmor sitter i soffan och fixar till frisyrerna hör vi plötsligt ett konstigt ljud! Vad? Jo, hunden står med framtassarna på en stol och slickar i sig resterna av Izabelles yoghurt som fortfarande finns kvar på bordet....Farmor blir arg och Izabelle blir förtvivlad....
Solen lyser in i lägenheten och blottar dammråttor, kaksmulor och kladdiga skåpdörrar. Barbordet är belamrat med "allt" i en enda röra. 
Äsch, "städning är bara en estetisk grej", tänker jag med professor Agnes Wolds ord i färskt minne. ;-) 
Tulpanerna njuter i solskenet :-)


Färdigklädda försöker vi ta oss ner till garaget i "underjorden". Fullpackade med kassar, "dramaten", vagn och hund. (Har vi fått med oss allt? Jo, men det har vi. Izabelle står redan i hissen...)

När vi är nere och Izabelle kämpat med "dramaten" över tröskeln, ser jag att hon bara har "snuttekaninen Kicki" i famnen. "Var är Minmi?", väser jag till maken. "Det vet inte jag!", svarar han. Jag bestämmer mig för att rusa upp igen och leta. Izabelle gnäller. "Famo!" (Det är viktigt att jag är med, att alla är med) "Farmor ska bara hämta en sak". "Ja, Mimmi", säger Izabelle. Vi som inte trott att hon hört oss....;-)

Uppe i lägenheten försöker jag tänka strategiskt. "Vart kan Mimmi tänka sig att gömma sig?"....hm...inte där...och inte där...i soffan ligger "Pippidockan" i en märklig ställning...jo, men...därunder ligger ju Mimmi! Skönt!
Busiga Mimmi, kanske ville stanna i Gävle? ;-)


När jag sätter mig bredvid Izabelle i baksätet möts jag av ett stort leende. "Hej, famo!" ;-)

Så, nu kan vi åka. Först på lunch hos "fafas mamma", sen hem till Izabelle. 

Ute är det minusgrader, solsken och en vackert frostig dag. Norrut på E4:an är det tät trafik. Bilar med takboxar...

Platta Uppland :-)

Läste att tranorna börjar återvända till Hornborgasjön! Vår!!!!

Hoppas att det var många som lyssnade på den härliga författaren och skogsvaktaren Peter Vohlleben igår på Skavlan. Han har skrivit boken "Trädens hemliga liv". Den handlar om hur träden kommunicerar med varandra. Att de har vänner, föder sina ungar, kan känna smärta och har ett varningssystem. Under myllan finns ett kontaktnät, microorganismer, svamptrådar mm,  som fungerar som vårt internet! Och ja, detta är nu vetenskapligt bevisat!
Skogen är inte bara magisk, den är också intelligent! 
Jag är inte förvånad...har länge kramat och pratat med träd :-)
Gotländskt träd ;-)

. Ätit oss mer än mätta på god mat och goda kakor hos svärmor. Och sen överlämnat Izabelle till hennes mormor. Inga problem med överlämningar där inte. "Bye, bye!"
På väg till Haninge. Mycket att titta på :-)


Nu på hemväg igen...
Vi åker genom ett soligt, bilköande Stockholm. Just nu krypande i en tunnel...hur okar folk bo här? ;-)

Ska bli skönt att komma hem till Gävle igen sen. Städar i morgon. Och tvättar. Ikväll tänker jag "dega" i soffan. Poppa popcorn och vräka i mig till Mellon. Det blir bra det ;-)

Ljus och Kärlek
❤️

Kommentera inlägget här :